Studying and Partying - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Studying and Partying - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Studying and Partying

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

16 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Goedendag,
Het is alweer even geleden dat ik iets geschreven had, dus bij deze dan maar.
Inmiddels zijn de colleges begonnen, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk goede vakken uitgekozen heb. Met name Offender Profiling en Understanding Imprisonment zijn erg interessant. Bij Offender Profiling krijg je moordzaken voorgeschoteld en aan de hand daarvan moet jij een beeld van de dader schetsen, erg boeiend. Understanding Imprisonment gaat over gevangenissen en alles wat daarmee te maken heeft. Het vak Race, Crime en Justice is wel interessant, maar aangezien het tot nu toe vooral over Aboriginals gaat is het voor mij als Europeaan minder relevant, maar het is natuurlijk wel goed om meer kennis over Australië op te doen. De geschiedenis van Aboriginals is behoorlijk tragisch (massamoord, kinderen weggehaald bij ouders etc.), en de docente wordt zo nu en dan ook echt emotioneel (ook al is ze geen Aboriginal). Wat trouwens ook wel bijzonder is, is dat iedere leraar bij het eerste college met een officiele verklaring respect moet betuigen voor Aboriginals and Torres Strait Islanders I(gezien de geschiedenis dus niet zo heel gek natuurlijk, maar toch). Het laatste vak is Understanding Social Problems, en tot nu toe vind ik die wel de minste, maar desondanks is het niet heel vervelend.
Naast het studeren ben ik lid geworden van de European Students Club.Vorige week was er gelijk een introweekend in Noosa, een plaatsje ergens boven Brisbane aan de Sunshine Coast. Het weekend was erg geslaagd, veel zwemmen en weer wat gesurfd. Daarnaast kampeerden we, en dat was ook leuk om eens gedaan te hebben in Australië. Het thema van het weekend was jaren 60, dus zaterdagavond feestten we hippie-style, erg leuk. Afgelopen week ook voor het eerst een night out in het centrum van Brisbane gehad. De club waar we heen gingen was erg vet, maar de DJ had wel wat meer mogen variëren (4 keer hetzelfde nummer op 1 avond is wat veel). Ondanks dat was het een erg geslaagde avond. Dit weekend heb ik wat dingen voor school gedaan. Het voelt zo nu en dan nog steeds alsof ik op een lange vakantie ben, dus ik moest me er even toe zetten, maar ik heb wel wat kunnen doen.

Bye! X

P.S. de surffoto's zijn nog van Byron Bay, niet van Noosa

  • 18 Maart 2014 - 17:41

    R.v.dPlank:

    Dag Thomas, Wij hebben je verslag gelezen. Je hebt het geloof ik, goed naar
    je zin. Fijn hoor. Naast je studie moet je maar zoveel mogelijjk genieten van de
    omstandigheden. Wat betreft het onderwerp the Aboriginals trof mij, want ik heb
    vorig jaar een lezing gehad (van de museumclub) over deze bewoners. De Australische
    regering is ten slotte wel wat tegemoet gekomen en heeft wat gebieden teruggegeven.
    Nou, je zal er wel meer van weten dan ik, maar ik vond het heel interessant.

    Met ons gaat het best goed. Je moeder is van middag bij ons geweest om wat te
    helpen met de administratie en toen ook geholpen onze vloerkleden uit de kamer
    weg te slepen. Wij krijgen nl. morgen nieuwe exemplaren. Lief hoor dat ze ons hielp.
    Nou Thomas tot een volgende keer. Het gaat je goed, lieve groeten van je oma en opa.


  • 18 Maart 2014 - 20:13

    Oma :

    h allo thomas

    wat leuk een briefje van jou, te lezen en de foto' op je surfplank te zien.
    Maak er maar een heel fijne tijd van en ik hoop weer gauw wat van je
    te lezen, groetjes,
    oma riny

  • 19 Maart 2014 - 00:18

    Robert Van Heeren:

    Hoi Thomas,

    Ik vind je verslagen erg leuk om te lezen.
    Fantastisch dat je het goed naar je zin hebt.

    Groeten,

    Robert van Heeren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6264

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: