Good Times - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Good Times - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Good Times

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 April 2014 | Australië, Brisbane

Hi iedereen,
Bij deze weer een berichtje vanuit Australië. Inmiddels zit ik hier alweer zo'n anderhalve maand, maar ben het nog absoluut niet zat! Inmiddels heb ik het iets drukker met studie, maar heb ik vandaag wel een klein online examen gehaald met 17 van de 20 punten, dus dat is een goed resultaat (al stelde het niet heel veel voor, maar toch). Offender Profiling blijft wel het leukste vak vind ik. Laatst hadden we een opdracht waarbij we een echte dreigmail te lezen kregen, gericht aan alle republikeinse Amerikaanse senatoren. Aan de hand van deze brief moesten we een beeld van de maker schetsen. Helaas faalden we als groep, aangezien onze groep dacht dat het een man was die handelde namens een groep, maar het bleek een vrouw te zijn die alleen handelde. Gelukkig hadden we een paar andere details wel goed, dus het was niet helemaal een grote faal. Overigens was de vrouw vrijgesproken, onder het mom van: 'ze had gewoon een slechte dag'. Anyway, ik denk nog steeds de goede keuze gemaakt te hebben qua vakken.
Tussen het studeren door ben ik een keer naar Surfers Paradise/Gold Coast geweest. Dit plaatsje ligt ten zuiden van Brisbane, maar is met trein goed bereikbaar. In tegenstelling tot wat je denkt met de naam, is het niet eens zo'n goede surfspot (ik heb het ook niet geprobeerd). Het is ooit vernoemd naar een of ander hotel om toeristen te trekken. Dat is in ieder geval gelukt. Op het strand zit je een groot deel van de tijd in de schaduw van de hoge hotels en flatgebouwen naast het strand. Wel weer een erg relaxte sfeer en het schijnt een goede partyplace te zijn, dus dat moet ik nog wel een keer gaan ondervinden.
Daarnaast ben ik afgelopen weekend weer naar Byron Bay gegaan. Hoewel het vorige week erg slecht weer was (donderdag heeft het letterlijk 24 uur lang keihard geregend) was het gelukkig zaterdag in Byron droog. We gingen surfen met een groepje mensen, maar de golven waren iets te hoog, en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben ik gaan zwemmen. S'avonds zijn we gaan feesten, opnieuw in de Cheeky Monkeys. Het blijft een aparte tent, waar je op de tafels mag dansen en er danswedstrijden zijn, maar wel heel vet. Ook zijn we nog naar Woody's geweest, wat ook erg leuk was. Het blijft sowieso heerlijk om snachts terug te lopen naar het hostel in je t-shirt, zonder dat het ook maar een beetje koud is. Zondag was het weer wat minder, maar de golven een stuk beter, dus toen heb ik nog wel een paar goede golven kunnen pakken (ik had de surfplank gehuurd voor 24 uur). Byron Bay blijft een heel relaxte plaats, en ik zal er zeker nog vaker heen gaan.
Voor de komende weken ga ik proberen wat geld te besparen, aangezien de Mid-semester Break er bijna aankomt, en we aan het proberen zijn een road trip te plannen met wat mensen over The Great Ocean Road, maar we moeten nog even kijken of dat haalbaar is. Morgen ga ik nog bowlen met de European Student Club en verder moet ik het allemaal nog even zien.

In ieder geval, no worries
X

  • 02 April 2014 - 12:53

    Mam:

    ha die Thomas,
    leuk verslag en geweldige foto's!! Hopelijk lukt het om een tripje te plannen in je vrije week, succes.
    xxx
    mam

  • 02 April 2014 - 17:01

    Michiel:

    Hey Thomas,

    Klinkt allemaal nice man! Lekker surfen ook...kan je het al een beetje?
    Keep it up en veel plezier!

    Michiel

  • 02 April 2014 - 21:31

    Dad:

    Zo te lezen heb je de tijd van je leven! Geniet ervan en van die free hugs :-) Ga je met die Ocean Road naar het noorden of naar het zuiden?
    Dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 6260

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: