No worries - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

03 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Goodday,
Bij deze weer wat belevenissen. Vorige week had ik vooral introductie-activiteiten, waarvan de meeste erg leuk waren. Vooral de Unismart Session was erg mooi. Er werd een Amerikaanse professor aangekondigd, die onderzoek deed naar effecten van alcohol-gebruik op studie-prestaties. Volgens hem waren er resultaten die aantoonden dat minimaal 2 bier per dag een positieve invloed had op studieresultaten, en vervolgens vroeg hij of er studenten waren die mee wilden werken aan dit onderzoek (uiteraard waren er genoeg gewillige deelnemers). De naam was Blood Alcohol Levels in Learning Study, oftewel BALLS. Er bleek dan ook niks van waar te zijn. Het licht ging uit, de professor trok zijn nette pak uit en stond gewoon in shorts en T-shirt te jongleren met lichtgevende ballen in de zaal. Erg apart, maar zeer grappig. Vervolgens ging hij allemaal dingen vertellen over het leven op de universiteit op humoristische wijze, erg leuk. De rest van de week vooral een beetje rondgelopen over de campussen en nog wat introductiedingen gevolgd.
Het beste moest nog komen, namelijk het introductieweekend in Byron Bay, speciaal voor internationale studenten. Het is moeilijk te beschrijven hoe leuk en cool het weekend was, maar ik zal het proberen. We begonnen de vrijdag in the Currumbin Wildlife Sanctuary. Hier leven allemaal typisch Australische dieren, koala's, kangoeroes etc. Het was mogelijk kangoeroes te voeren, en dat was zeer nice (vanaf nu een van mijn lievelingsdieren). Vervolgens reden we door naar het hostel in Byron Bay, om de Lighthouse-walk te doen. Een erg mooie, maar ook vermoeiende wandeling (het was weer een graad of 30). S'avonds gingen we naar de Cheeky Monkey voor het eten en het nachtprogramma. Een zeer rare tent, maar wel leuk om een keer geweest te zijn. Op zaterdag eerst wat gechilld op het strand, en daarna gesurft. Goede golven, typisch Australische surf-instructors, en dat allemaal in een echt blauwe zee met helder water, geweldig. S'avonds was er eerst barbecue in het hostel, en vervolgens gingen we de stad in. Nadat we terugkwamen hebben een paar anderen en ik nog een nachtduik genomen in de zee (clichématig, maar whatever, het was erg chill). Op zondag stond kajakken op het programma. We ging echt ver de open zee op om dolfijnen te spotten, maar helaas is dat niet gelukt (de organisatie heeft ons wel toegezegd dat we een volgende keer in Byron Bay gratis een tour mogen doen, om ze hopelijk dan wel te zien). Het jammere was ook dat de middaggroep wel omringd werd door dolfijnen, maar helaas bij ons (ochtendgroep) dus niet. Desalniettemin was het kajakken echt heel leuk, en zeker voor herhaling vatbaar. Later in de middag begonnen we aan de terugweg, en rond etenstijd was ik weer op de campus. Het was een erg geslaagd weekend, met leuke mensen. Byron Bay is een soort hippie-oord, met erg veel relaxte mensen, dus overal om je heen hoor je 'No worries, mate'. Zeker een plaats om nog vaker naar toe te gaan. Vandaag (maandag) mijn eerste colleges gehad, en die waren allebei behoorlijk interessant, dus die heb ik in ieder geval goed gekozen.
Tot zover even dit, ik zal wat foto's erbij plaatsen voor degene die ze nog niet op facebook gezien hebben.

Bye! X

• 03 Maart 2014 - 13:10

Karlijn Van Der Schoot:

Mooi verhaal van die professor haha! Leuk om te lezen en goed om te horen dat het zo tof is daar aan de andere kant van de wereld. Geniet ervan, en blijf schrijven, goed materiaal om saaie hoorcolleges door te komen ;) Groetjes Karlijn

• 03 Maart 2014 - 18:20

Mom And Dad:

Ha die Thomas,
    Op de foto's is goed te zien hoe leuk je het vindt!! Wij hebben idd no worries over jou.
    xxx
    pap en mam

• 03 Maart 2014 - 18:48

Melissa Leemberg:

Cheeky monkeys! Aai koel! Lekker op de tafels gedanst daar? :p woody's is ook koel daar ,voor als je er nog eens bent! Mooi dat je het naar je zin heb!

Later alligator!

• 05 Maart 2014 - 21:43

Rie V.d.Plank:

Dag Thomas, Je verslag "no worries" gelezen. Ik voelde de warmte en het lekkere
    zeewater. Wat een heerlijk week-end had je. Ik begrijp dat je het tot nu toe goed
    naar je zin hebt. Ook je eerste college was de moeite waard. Een fijn begin van je
    verblijf zo ver hier vandaan. Ik wens je nog vele interessante dagen toe. Wij
    denken aan je. Lieve groetjes van je oma en opa.