Back in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Back in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Back in Byron Bay

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

Hi everyone!,
Een update vanuit Byron Bay. Zoals de titel zegt, inderdaad weer terug in Byron Bay. Zoals de meeste van jullie inmiddels wel zullen weten, houd ik enorm van de stad. Zoals de Lonely Planet mooi zegt: ''Als je een paar dagen blijft, wordt het een week, wat overgaat in een maand en voor je het weet overweeg je serieus om dreadlocks te nemen'' (wees gerust, heb ik niet gedaan).' Deze keer was ik er echt een voor een volledige week, en dat was erg relaxt. Helaas vielen de surfomstandigheden een beetje tegen omdat het winter is, en savonds koelt het ook wel behoorlijk af. Overdag is het wel gewoon een aangename tempratuur. Ondanks het niet echt kunnen surfen wel genoeg andere leuke dingen gedaan. We hebben een dagtour naar Nimbin gedaan, wat een nog meer hippie-stadje is dan Byron, maar vooral de bustour ernaartoe was heel mooi, door allerlei natuur, van wijngaarden tot regenwoud. Een ander leuk iets is dat ik eindelijk wilde dolfijnen en walvissen gezien heb! Ik was aan het surfen en zo'n 20 a 30 meter verderop zwommen een paar dolfijnen, erg nice. Vandaag was er zelfs een bultrugwalvis zo'n 50 meter van het strand, heel mooi om te zien. Behalve dit alles ook heel veel leuke mensen ontmoet in het hostel, en een paar goede feestjes gehad. Het dansen op de tafels in de Cheeky Monkeys blijft een mooie ervaring. Ik denk dat ik hier nog makkelijk langer zou kunnen blijven, maar morgen vliegen we naar Cairns, waar ik ook heel veel zin in heb. Zoals eerder gezegd wordt dat een wat actiever gedeelte van mijn reis, dus dat moet wel heel tof worden. Daarnaast ken ik wat mensen die tegelijkertijd in Cairns zijn, dus kan ik weer met hun meeten, wat erg leuk is. Inmiddels heb ik een tour geboekt voor na Cairns, richting Alice Springs in the outback. De bus van Cairns naar Alice Springs is ongeveer 2 dagen, en de dag daarna doe ik een driedaagse tour langs Uluru (Ayers Rock), Kings Canyon and Kata Tjuta. Ik heb al wat mensen gesproken die dezelfde tour gedaan hebben en er erg positief over waren, dus dat moet ook heel tof worden. Na de tour heb ik nog geen definief plan, maar dat zal wel weer in de richting van Brisbane gaan.
Ik houd het nu even hierbij, en zal later weer wat van me te laten horen. Ik heb niet overal internet, dus ik ben niet helemaal bereikbaar.
In ieder geval, tot later!

Bye! X

  • 11 Juli 2014 - 10:13

    Mama:

    Ha Thomas,
    Dat was genieten dus in Byron Bay! Echt geweldig om dolfijnen en walvissen te zien. Je jongensdroom, toch?!
    Goede reis naar Cairns en de outback,
    X
    Mam

  • 11 Juli 2014 - 11:10

    Selina:

    Lekker hoor broertje! Onthoud de naam van die outback tour maar voor mij ;)
    en geniet er nog van daar!
    je zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1427
Totaal aantal bezoekers 6236

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: