Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Sydney & Blue Mountains

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 Juni 2014 | Australië, Brisbane

Hi everyone!,
Het is alweer even geleden dat ik iets geschreven heb, maar inmiddels heb ik weer genoeg gelegenheid te vertellen, namelijk een 5-daagse trip naar Sydney!
Mijn Duitse mate Florian en ik wilden graag Sydney zien, en aangezien een vliegticket niet heel duur is konden we mooi een lang weekend gaan, en daarbij dan ook 1 dag de Blue Mountains te zien. We kwamen rond een uur of 2 in Sydney bij het hostel, dus hadden we nog een mooi deel van de dag voor ons. We besloten gelijk naar Circulay Quay te gaan, aangezien daar de twee meest herkenbare punten liggen, Harbour Bridge en Opera House. Het was de eerste dag behoorlijk zonnig (jammer genoeg niet alle dagen), en we konden dan ook gelijk mooie foto's nemen. Vervolgens hebben we de ferry naar Manly Beach genomen, wat een leuk strand is waar je langs kan lopen. Het was alweer donker toen we terugkwamen, en jammer genoeg begon het ook een beetje te regenen. Desalniettemin een goede eerste dag.
De tweede dag begonnen we op Darling Harbour, en vandaar liep je zo in de andere toeristische bestemmingen, zoals Chinatown en Paddy Market (een markt met voornamelijk nep en goedkoop toeristenspul). Verder in de middag een beetje gechilld in de botanische tuinen en wat door de stad gelopen. Daarna zijn we naar Bondi Beach gegaan, wat normaal gesproken heel druk is maar toen niet zo, aangezien het ondanks de zon toch niet echt zwemweer was.
De derde dag was het weer wat minder. Geen regen, maar wel behoorlijk grijs. Eerst gingen we de toren op de Harbour Bridge beklimmen, en vanaf daar had je een mooi uitzicht op de stad, en voornamelijk op het Opera House. Na de lunch hebben we door Hyde Park gelopen, en weer wat meer door de stad. Wat opvalt aan Australische steden, is dat het eigenlijke stadscentrum niet eens zo heel groot is als je zou verwachten. We hadden een speciaal kaartje waarmee we van iedere vorm va openbaar vervoer gebruik konden maken, wat wel handig was, maar misschien niet per se heel noodzakelijk. Al scheelde het vaak wel veel tijd met lopen, waardoor we weer meer konden zien.
De volgende dag gingen we naar de Blue Mountains met de trein. Na een ongelukkig begin (denken dat je camera weg is, en vervolgens blijkt hij in een tas in je tas te zitten, tsja). Gelukkig was het een lange treinreis dus had ik tijd genoeg om mijn adrenaline-niveau weer terug naar normaal te krijgen. De Blue Mountains zijn echt heel mooi, en we hadden ook redelijk geluk met het weer. Af en toe een klein buitje, maar over het algemeen zonnig en goed wandelweer. We hebben ongeveer 3 verschillende wandelingen gedaan, waarvan de laatste het mooist was. Die liep langs een klif waardoor je constant mooie uitzichten had, en bovendien liep er niemand anders. Sydney is leuk omdat het druk is, maar om nagenoeg alleen in de Blue Mountains te lopen is voelt dan wel heel relaxt.
Na deze dag waren we behoorlijk moe, maar de laatste nacht in het hostel was niet echt geweldig te noemen. Ik lag boven op een stapelbed, en de kerel onder mij snurkte zo hard en raar dat het leek alsof hij ter plekke zou sterven. Hij kan er natuurlijk weinig aan doen, maar niet echt chill om zie iemand in je hostel te hebben haha.
De laatste dag hebben zijn we nog een keer naar Manly geweest, aangezien het lekker weer was en we nog mooi even aan het strand konden zitten. Overigens was het nu ook ondanks het zonnige weer nog niet echt warm genoeg om te zwemmen. Na een relaxt middagje stond de terugviucht gepland (een half uur vertraging op een vlucht van in totaal nog geen 1,5 uur is best veel, maar oke).
Al met al dus een erg geslaagde trip, en goed getimed zo net voor de tentamens. Helaas moet ik me nu weer even daar op gaan richten, maar ik heb er in elk geval vertrouwen in. Inmiddels ben ik ook begonnen met plannen maken voor mijn reis na de studie, en Byron Bay (ja, alweer) en Cairns liggen al zo goed als vast. De rest volgt later nog. Verder valt er nu niet zo veel meer te melden denk ik, dus houd ik het even hierbij.

Bye! X

  • 24 Juni 2014 - 23:30

    R.v.d.Plank(oma):

    Een wat late reactie Thomas, maar ik heb je verslag gelezen. Fantastisch wat jij allemaal
    kan doen en de mogelijkheden om interessante dingen te zien. Ik hoop dat je nog vele
    leuke dingen kan beleven zolang je nog in dit land woont. Nog een heelfijne voortzetting
    en geloof me dat we veel aan je denken, Veel liefs van je oma en opa uit het kleine Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 6235

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: