Time flies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

19 Mei 2014 | Australië, Brisbane

Hi everyone,
Bij deze weer een nieuw verslag over mijn belevenissen hier.
De laatste weken heb ik het redelijk druk met schoolwerk gehad. Op zich niet zo gek, aangezien het de eerste weken best rustig was qua school. Een van de essays ging over een bepaalde wetgeving die ervoor zorgt dat mensen die deel uitmaken van een organisatie en een misdaad begaan een extra straf boven hun normale straf krijgen (soms is die extra straf 25 jaar!). Een ander essay moest gaan over een sociaal probleem in Australië. Ik koos voor alcoholconsumptie in tieners, aangezien er in Australië aardig veel nieuwsberichten over zijn. Het probleem moest je dan verklaren aan de hand van sociologische theorieën en je moest de toon van de media analyseren. Dit essay was nog best te doen, de andere over die wetgeving was wat ingewikkelder, aangezien er natuurlijk weer uitzonderingen waren. Nu is het maar een kwestie van afwachten op de resultaten.
Ook ben ik nog bezig met een opdracht voor Offender Profiling die erg interessant is. We moeten een profiel maken van een echte moordzaak uit de jaren '90, die in het echt nooit is opgelost. 3 jongens van 8 zijn op vrij brute wijze vermoord in een bos (ik zal jullie de foto's besparen), en wij moeten dan een beeld schetsen van een mogelijke dader, de misdaad reconstrueren en dat soort dingen. Er zijn denk ik wel zo'n duizend mogelijke scenario's, dus het is best pittig dat te doen. Het is wel heel interessant om echte politierapporten en forensisch onderzoek en dergelijke te mogen gebruiken (ongeveer 100 pagina's aan verklaringen en allerlei informatie over de slachtoffers). Zoals gezegd, er zijn enorm veel scenario's denkbaar, dus het is niet zo heel gek dat de moordzaak na meer dan 20 (!) jaar nog niet opgelost is.
Vanwege dit soort opdrachten heb ik buiten het studeren wat minder meegemaakt de afgelopen tijd. Wel zijn mijn ouders een week langs geweest, wat erg gezellig was. Veel leuke dingen gedaan, zoals naar Lone Pine Koala Sanctuary, een soort dierentuin, waar ik op de foto met een koala gegaan ben. Ook zijn we een dagje naar het strand geweest, al was het weer niet echt geweldig. In ieder geval erg gezellig allemaal, en ook wel goed om weer eens Nederlands te praten voor een langere tijd.
Voor binnenkort heb ik een trip naar Sydney gepland staan, waar ik erg veel zin heb. Ik heb veel positieve verhalen over de stad gehoord, dus ik ben benieuwd. Zoals de titel zegt, begin ik wel steeds meer door te krijgen hoe snel de tijd gaat en daarom hoop ik nog zo veel mogelijk dingen te kunnen doen. Veel studenten hier verlangen naar het eind van het semester, en ik in bepaalde opzichten ook wel, aangezien ik zin heb in het reizen. Aan de andere kant betekent het eind van het semester ook dat ik dichter bij het einde van mijn tijd in Australië kom, en daar wil ik nog niet aan denken!
Dit was het even voor nu, binnenkort heb ik als het goed is weer wat meer belevenissen naast het studeren, en hopelijk goede resultaten van het studeren.

Bye! X



  • 19 Mei 2014 - 21:45

    Mama:

    Ha die Thomas,
    Leuk verslag weer. Misschien ligt in Offender profiling je toekomst?? Het was supergeweldig om bij jou te zijn. Denk er idd maar niet te veel aan dat je al op/over de helft van je Australië-tijd bent, al was het alleen maar omdat terugvliegen eerg laang duurt... Je gaat vast nog heel veel leuke dingen doen! Geniet-ze.
    x mama

  • 19 Mei 2014 - 22:02

    Els:

    Hoi
    We hebben net het 4e deel gelezen over Frieda Klein. Een psychotherapeut die in allerlei (criminele) zaken verwikkeld raakt. Geschreven door Nicci French. Ga jij ook die kant op of blijft het fictie?
    Nou geniet in elk geval van alles wat Australië te bieden heeft en hopelijk haal je goede punten voor je essays.
    groetjes uit Delft!
    Els

  • 03 Juni 2014 - 15:43

    Oma Riny:

    Hey Thomas,

    Wat leuk om weer wat van je gehoord te hebben.
    Wat een ingewikkelde opdrachten moet je maken zeg.
    Leuk om te horen dat het zo gezellig was met je ouders.

    Veel plezier en succes de komende tijd!

    Groetjes van Oma Riny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: