Road Trippin' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Road Trippin' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Road Trippin'

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

28 April 2014 | Australië, Brisbane

Hi everyone,
Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. Ik was eerst nogal druk met school bezig en beleefde dus ook niet heel veel noemenswaardige dingen, en vervolgens gingen ik en 2 anderen op road trip, dus nu is er weer genoeg te vertellen.
We begonnen in Melbourne voor 2 dagen. De eerste dag was het weer behoorlijk goed, en zag de stad er ook erg aantrekkelijk uit. Het had wel wat weg van Brisbane, met ook een rivier door het centrum en een goede mix van grote winkelstraten en kleinere straatjes. De 2de dag was het weer wat minder, maar besloten we toch naar St. Kilda te gaan, een strand in het zuiden van Melbourne. Het was niet echt zwemweer, maar desalniettemin was het leuk om daar rond te lopen en wat te lunchen. Het mooie was ook dat we van een conducteur een kaartje kregen waarmee we heel de dag gratis mochten reizen met wat voor transport dan ook, door heel Melbourne! (sowieso zijn Australische mensen erg vriendelijk en relaxt). We hoorden dat er 's avonds een voetbal play-off wedstrijd was, Melbourne Victory tegen Sydney FC. Aangezien voetbal niet zo populair is in Australië, konden we een uur vantevoren nog een kaartje kopen. Het niveau van de wedstrijd was niet bijster hoog, maar wel vermakelijk. Bij Sydney FC speelt Alessandro Del Piero, maar die werd ongeveer bij elke actie uitgefloten door de Melbourne-supporters. Uiteindelijk won Melbourne in de laatste minuut met 2-1, dus dat was dik feest op de tribune (wij waren in deze gelegenheid ook Melbourne supporters).
De volgende dag konden we de huurauto ophalen en begonnen we aan onze trip over de Great Ocean Road. Onze eerste stop was echter al in Torquay, waar een internationale surfwedstrijd op Bells Beach gehouden werd. Voor 8 dollar mocht je het strand op, dus dat hebben we wel gedaan. Opnieuw was het weer niet geweldig, maar de golven daar waren enorm hoog en dus was het erg vet om de surfers in actie te zien. We eindigden in Apollo Bay, in een erg leuk hostel dicht aan het strand. De volgende dag gingen we eerst naar Cape Otway,waar een vuurtoren en een oude communicatiepost staan. Ook was er een plek waar je met een Aboriginal-speer mocht gooien, en de kerel die dat leidde was echt een typische Australiër. Super relaxt en heel cool met mooie verhalen. Hij gaf ons ook een paar tips om te bezoeken. Met name Shelley Beach en de Elliot River Gorge waar we later die dag heen gingen waren heel mooi, en bovendien waren er nauwelijks andere mensen. Bij terugkomst nog even een duik genomen in de zee, maar dat was echt ondraaglijk koud, zonder wetsuit niet te doen. Maar toch, ik kan in ieder geval zeggen dat ik het gedaan heb. De volgende dag gingen we naar de 12 apostles. Hoewel het erg mooi was, was het ook erg toeristisch (busladingen Chinezen), dus zijn we er niet al te lang gebleven. De Loch Ard Gorge, die in de buurt ligt, was wat rustiger en ook heel mooi. We overnachtten in het plaatsje Warrnambool. De volgende dag reden we eerst naar Tower Hill, een wildlife park rond een oude vulkaan. Ondanks dat er niet heel veel wildlife was, toch wilde kangoeroes en emoes gezien. Na gechilld te hebben in Port Fairy, eindigden we de dag in Mount Gambier, voor diner in The House Of Schnitzel (erg goed!). De volgende dag reden we door naar Kingston, wat vooral een tussenstop was, om uiteindelijk de dag erna vanuit Cape Jervis naar Kangaroo Island te gaan voor 3 dagen. Kangaroo Island is echt heel mooi, en enorm veel wildlife (ook heeeel veel dode dieren langs de weg). Wij hebben gelukkig niks aangereden. Verder was er veel te zien, zoals Admiral Arch, Remarkable Rocks en veel strandjes. De laatste dag zijn we naar een Wildlife park gegaan, waar we koalas mochten aaien en kangoeroes en wallabies voeren. Helaas moesten we smiddags alweer de boot terugnemen en naar Adelaide rijden, aangezien de de volgende dag terugvlogen.
Al met al was het echt een geweldige trip, en het is moeilijk om alles na te vertellen en een foto-selectie te maken (ik heb zo'n 800 foto's gemaakt).
Bij deze in ieder geval weer even een update van mijn belevenissen!

Bye! X

P.S. de foto's zijn niet helemaal chronologisch

• 29 April 2014 - 13:43

Mama:

Thomas wat een geweldige trip! En echt heel mooie foto's, wat is de natuur daar prachtig. Tot gauw x, mama