Arrived at Griffith - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu Arrived at Griffith - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Vink - WaarBenJij.nu

Arrived at Griffith

Door: Thomas Vink

Blijf op de hoogte en volg Thomas

23 Februari 2014 | Australië, Brisbane

Hi everyone,
Sinds mijn vorige verslag zijn er weer enkele belevenissen te melden. Afgelopen vridjdag ben ik voor het eerst naar het centrum van Brisbane geweest. Dat was erg leuk. Er is behoorlijk veel groen en met name South Bank is heel relaxt. Hier ligt een stadstrand, en het is erg lekker om daar even af te koelen (de tempraturen zijn iets afgenomen, maar nog steeds rond de 27/28 graden). Verder was er een mooie tuin, en ik heb mijn eerste XXXX-biertje gedronken, het meest populaire bier van Queensland, en het smaakte inderdaad goed. Uiteraard ben ik wel licht verbrand (kon niet uitblijven, maar het valt mee). Op zaterdag ben ik met Edwin, Linda en de kids naar Mount Coot-tha geweest, een uitzichtspunt over de stad, wat erg mooi was. Hierna hebben we ook nog even door een botanische tuin gelopen, en onder andere gekko's en schildpadden gezien. Vandaag (zondag) heb ik afscheid genomen van Linda, Edwin en dochtertjes Emma en Kate en hun mooie huis. Na een trein- en busreis ben ik inmiddels op mijn kamer op de universiteit. Ook op de campus zelf was het even een zoektocht (ik liep helemaal naar boven op de hill, de accommodation is juist ergens onderaan de hill). Gelukkig was er een chille bewaker die mij met de auto downhill bracht. De kamer waar ik zit is niet heel groot, maar alles is aanwezig en het is zeker prima voor de komende maanden. Wat de avond brengt weet ik nog niet precies, volgens mij eten met met de ganggenoten en begeleiders, dus ben benieuwd. Foto's van dit alles volgen later, aangezien mijn internationale stekker niet werkt en dus een beetje batterij moet sparen tot ik een nieuwe heb.

Tot zover even dit stukje

Bye! x

  • 23 Februari 2014 - 15:49

    Esther Van Der Schoot:

    Hallo lieve neef,
    Super om je stukjes te kunnen lezen! Wat een mooi land lijkt het me en dan de temperatuur......geweldig toch. Leuk dat je bij de familie in Mounth-Cootha in huis hebt gelogeerd. Toch leuk om bij mensen in huis de Australische gewoonte mee te kunnen maken Thomas.
    Nou het bier smaakte je ook..hihihihi...gelukkig maar.
    Hier in Stadspolders heb ik net de hele familie weer bij elkaar. Ze zijn met oma Bep wezen skiën . Oma Bep gaat elk jaar in de crocusvakantie naar Oostenrijk om daar te skiën en ze nodigt dan al haar kleinkinderen mee uit. Trouwens ook haar eigen kinderen. Dit jaar zijn Els zus van Maarten en Maarten ook weer van de partij geweest. Ze zitten met elkaar in een hotel in Rieslern( elk jaar hetzelfde) en hebben het reuze gezellig met elkaar . En oma geniet van al haar kleinkinderen en aanhang . In totaal waren ze met hun 15 en oma is het middelpunt . Ik ga meestal niet mee want als je niet kan skiën heb je het wel snel gezien. Maar ik heb ook een prima vakantie gehad een paar dagen naar Haamstede naar Irene en de meisjes en de rest veel afspraakjes met vriendinnen. Maar nu is iedereen weer thuis en dat vind ik weer heel gezellig .
    Nou Thomas ik hoop dat je je kamer snel een beetje gezellig en eigen kan maken ,jammer dat hij zo klein is maar met dit weer in Australië zal je ook wel veel buiten leven?
    Hoop dat je een leuke en leerzame tijd tegemoet gaat en dat je veel nieuwe mensen leert kennen. Helaas heb ik je niet meer kunnen zien voordat je wegging maar je bent in mijn gedachten en wens je allergoeds en een hele dikke knuffel van je tante Esther
    Liefs Esther

  • 28 Februari 2014 - 16:20

    Oma Riny:

    Hallo Thomas,
    Ik heb je verhalen gelezen en vindt het heel leuk om je te volgenin Australie.
    Het gaat je goed tot de volgende keer.
    Groetjes van oma Riny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Thomas

Mijn belevenissen in Australië

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Augustus 2014

Study In Brisbane

Landen bezocht: